شبكة سيدات مصر | تحيا مصر

العودة  
اسم العضو
كلمة المرور
مركز تحميل الصور القرآن الكريم ابتسامات سيدات مصر التسجيل البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

ميك اب و تسريحات تسريحات شعر 2014 , قصات شعر 2014 , صور تسريحات 2014 , قصات مودرن , ألوان صبغات الشعر , فرد الشعر , اسعار الكراتين , تسريحات العروسة , موضة قصات الشعر , العناية بالشعر , تصفيف الشعر , علاج مشاكل الشعر , الشعر الطويل , ضفائر فرنسية , تسريحات شعر المدارس 2014 , الشعر القصير , صبغة الشعر , لون صبغة الشعر , hairstyle , wedding hairstyle , bride hairstyle

المواضيع المتشابهه للموضوع: تجربتي الصادقة مع الكيراتين بتفاصيل كتيييييييير
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
إنوار الكيراتين البرازيلي لفرد الشعر -inoar دعاء الراجحى منتجات تجميل وعطور 2014 7 02-21-2012 11:45 AM
ملف كامل عن الكيراتين البرازيلى بلصوروالفيديو *ام مشمش* ميك اب و تسريحات 4 05-03-2011 05:44 PM
معلومات عن الكيراتين ام طاطا وزيزو ميك اب و تسريحات 4 02-10-2011 05:34 AM
جميع المعلومات عن كرياتين الشعر البرازيلي الاصلي لله تعالي اووية ميك اب و تسريحات 6 06-04-2010 12:26 PM
كيراتين كيراتين كيراتين كيراتين كل ما تريدين عن الكيراتين Marwa.. منتجات تجميل وعطور 2014 6 04-30-2010 09:34 PM

تجربتي الصادقة مع الكيراتين بتفاصيل كتيييييييير

سيدات مصر الحلوين.. انا شايفة –مع احترامي للجميع- ان الكلام عن الكيراتين هنا كتييييييييييير وتقريباً كله من بنات مش مجربة..انا عملت الكيراتين من حوالي شهرين وحقولكوا النتايج.. بس الأول لازم

إنشاء موضوع جديد إضافة رد
كاتب الموضوع عابده الرحمن مشاركات 13 المشاهدات 6370  مشاهدة صفحة طباعة الموضوع | أرسل هذا الموضوع إلى صديق | الاشتراك انشر الموضوع

قديم 02-02-2010, 04:41 AM   #1
عابده الرحمن
ليدي فوق الممتازه
المواضيع:
افتراضي تجربتي الصادقة مع الكيراتين بتفاصيل كتيييييييير

سيدات مصر الحلوين.. انا شايفة –مع احترامي للجميع- ان الكلام عن الكيراتين هنا كتييييييييييير وتقريباً كله من بنات مش مجربة..انا عملت الكيراتين من حوالي شهرين وحقولكوا النتايج.. بس الأول لازم نعرف:
1. الكيراتين مش فرد للشعر، هو بيحافظ على تموجات الشعر وقوامة كلة مع اضافة النعومة والصحة واللمعان.. وبجد والله بعد الكيراتين مش حتحتاجي انك تحطي حاجة على شعرك عشان تعملي كيرلي لأنه هو شكله بيكون روووووووووووعة.. يكفيكي نقطة سيرم او اي كريم مرطب واستمتعس بشعر لامع
2. الكيراتين عبارة عن غذاء للشعر المجهد والمعالج لأن الكيراتين ده هو الماده الأساسية التي يتكون منها الشعر وبالتالي انتي تقريبا مش بتحطي على شعرك مواد كيماوية –حقولكم ليه بعدين-
3. الكيراتين مش زي الفرد في حاجة مهمة جداً اللي هيا ان الشعر الجديد اللي بيطلع والله والله والله بيكون شبه مفرود وجميل جداً وده عن تجربتي الشخصية على عكس كريمات الفرد اللي آخرها شهر وبعدين تلاقي الجدور طالعة مكسرة.

نيجي بقى للعمايل:
1. بتغسلي شعرك بالشامبو المخصص من جلوبال كيراتين ولو مش عندك استعملي شامبو بابي جونسون وده بعيد عن اي حاجة جميل للشعر للأنه خالي من السولفات وكلورايد الصوديوم –ودي كلها مواد بتكون موجوده في مواد التنظيف- وقومي اتأكدي بنفسك
2. بعد الغسيل متحطيش اي شيء على شعرك حتى البلسم والحمام الكريم ممنوع.
3. بتنشفي شعرك بالسشوار بنسبة 80%
4. بتبدأي بوضع الكيراتين على كامل الشعر وهنا تأتي المفاجأة الغير متوقعة........مافيش حاجة اسمها وقت لأن ده مش فرد يعني خدي راحتك خاااااااااااااااااااااالص
5. بعد وضع الكيراتين، وتسريح الشعر عشان يتغلغل الكيراتين فيه، -بدون- غسل الشعر .. باعيد تاني اهو ماتغسليش شعرك ولو الكوافير غسل شعرك يبقى ده مضروب.. بتبدأي بعمل سشوار للشعر عادي جداً.
6. بعد تجفيف الشعر تماما بالسشوار يأتي اصع وقت وهو البيبي ليس.. بتعملي شعرك كله بيها. طبعا حيطلع بخار.. وانتوا حتصوتوا وتفتكروا ان شعركوا بيتحرق... لأ يا حبيايبي.. ده الكيراتين وده الزايد منه والباقي الشعر بيتشربة من كتر ما بتعملي بيبي ليس عليه.. تفضلي رايحة جاية، جاية رايحة على شعرك كله لحد ما البخار يختفي ودي بتاخد وقت.. اعملي خصل رفيعة عشان تستفيدي..
7. بالنسبة للجدرو.. بتعملي عليها بالبيبي ليس بنظام الطبطبة وده اهم حاجة عشان غذاء الكيراتين يدخل لجذور الشعر ويطلع الشعر الجديد جميل
8. بعد البهدلة دي كلها.. خلاااااااااااااااااااااص افراج..... قومي حاسبي زي الشاطرة وروحي.

نصائح مهمة جداً خلال اول 4 ايام فقط:
1. ممنوع ربط الشعر
2. ممنوع وضع البنس والتوك
3. ممنوع رفع الشعرتين الحرير بالنظارة
4. ممنوع تعريض الشعر للماء ولو خصل اعملي بالمكواة على طول
5. ينصح بعمل ضربات خفيفة على الشعر في اول اربع ايام عشان الشعر يشرب كل الكيراتين
بعد ال 4 ايام استخمي عادي وادعيلي. والله يا بنات ده بجد سحر.. انا خلااااااااااااص نسيت الشعر الهايش والمنكوش والفاقد للمعة.. ورحبت بالشعر الصحي الطري وابو لمعة جنان والحمد لله..
بالنسبة لتساقط الشعر.. خلال اول 3 اسابيع شعرك حيكون بيقع بالمعدل الطبيعي.. ولكننننننننننننننن مرة واحد حتلاقي ان الشعر خف جدا! في التساقط وبدأ ياخد شكل وفوليم جميل.. يعني الكيراتين ملوش دعوة بالمده بس انتي ممكن تعملي العلاج ده كل 3 شهور مثلا او حسب الحاجة..

بالنسبة لتفاصيل المكان والشراء فده يا فتوكات على الخاص عشان انا مش عايزة اكون مخالفة مع العلم انه مش انا اللي ببيع. انا عرفت المكان بالصدفة والله وقبل ما اشتري عملت شوية رأفت الهجان وبحثت وكلمت الشركة الأم في امريكا وفرحت جداً لما لقيتهم بيأكدولي ان الكيراتين بتاعي الأصلي.. وربنا يباركلي فيه وفي شعري

المهم.. لو لسه عندكم اي سؤال انا عيوني ليكم.. واي استفسار عن الشراء ياريت على الخاص

بس نصيحة...... الكيراتين ثم الكيراتين ثم الكيراتين..... مش الأمبولات المضروبه عشان مش بتعمل اي حاااااااااااااااجة

سلام بقى وياريت الردود تنزل مطرة علياااااااااااااااااا

منقول

أزياء، طبخ، كروشيه، برامج، ديكور، ازياء محجبات، فساتين عرايس، ،تريكو، تطريز، مطبخ، حنة، تاتو، لانجيري،ق مصان نوم

j[vfjd hgwh]rm lu hg;dvhjdk fjthwdg ;jddddddddv

j[vfjd hgwh]rm lu hg;dvhjdk fjthwdg ;jddddddddv

عابده الرحمن غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-02-2010, 08:54 AM   #2
ندى الياسمين
المواضيع:
افتراضي رد: تجربتي الصادقة مع الكيراتين بتفاصيل كتيييييييير

جزاك الله خير يا جميل على النصائح دي
ندى الياسمين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-10-2010, 09:35 AM   #3
ساره روشا
المواضيع:

شكرا ليكى بجد افدتينى بس ممكن اسال عن السعر
آخر مواضيعي
التوقيعلا يوجد توقيع لهذا العضو
ساره روشا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-10-2010, 12:22 PM   #4
بسمة
المواضيع:

جزاكي الله خيرا يا عابدة الرحمن الموضوع رائع جدا واجاب عن تساؤلات كتيرة عند بنات كتير
آخر مواضيعي 0 ممكن تساعدوني ؟please
0 انا بحبكم اوي
0 ساعدوني انا تعبانة اوى والتفكير هيقتلني
بسمة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-10-2010, 03:20 PM   #5
ايودة2008
المواضيع:

[marq="3;right;3;scroll"]
شكرااااااااا ليكى يا عابده
[/marq]
ايودة2008 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-09-2010, 02:26 AM   #6
صباح
ليدي لهلوبة
المواضيع:
افتراضي مصر ، سيدات مصر ، طبخ ، ازياء ، المطبخ ، فساتين أفراح ، قمصان نوم ، تحميل افلام ، اخبار

اسمح لي ابدي اعجابي بقلمك وتميزك واسلوبك الراقي وتالقك
صباح غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-11-2010, 10:30 PM   #7
ساره مصطفي
المواضيع:

ساره مصطفي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-11-2010, 10:58 PM   #8
توتى وشيكو
المواضيع:

يا ريت تقولى من فين نقدر نجيبه وبكام
توتى وشيكو غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 03-13-2010, 09:51 AM   #9
LoLa89
ليدي جديده
المواضيع:

ميرسى اوى
بس عايزة اعرف هو مفعوله بيستمر مدة اد ايه فى الشعر
وممكن يأثر على لون شعر فاتح ولا عادى
آخر مواضيعي 0 اول موضوع ليا اعترفى يا ليدى منك ليها المنتدى بيمثلك ايه فى حياتك وبيأثر عليها ازاى
0 شكل اّخر للقضيــــــة
0 عندما اشتاق اليك وما اقسى شوقى اليك
0 عندما ألقاك ....
0 احسن طريقة وارخص طريقة لازالة القشرة
0 جلاش شاورما الفراخ على طريقتى هايل لازم تجربوه
0 طريقتى فى تنضيف السجادة واو
0 بشوية سكر صغننين وشك هيبقى حرير
0 ركن خاص برائد التنمية البشرية والمحاضر العالمى دكتور ابراهيم الفقى
0 الحقوااا مصر ياجماعه اسرائيل حطت عينها علي مصر عيزة ترجعنا للدمار من تانى......
LoLa89 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-08-2010, 08:09 AM   #10
su_27_9
المواضيع:

شكرا ليكي بس كنت عايزه اعرف يعني انا اشتريه و الكوافيره تعمله ليا و لا ايه
وسؤال تاني معلش قرأت بعض الاراء انه مضر علشان فيه نسبه اعلي من المسموح بيها من ماده الـ formaldehyde
آخر مواضيعي
su_27_9 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إنشاء موضوع جديد إضافة رد
كاتب الموضوع عابده الرحمن مشاركات 13 المشاهدات 6370  مشاهدة صفحة طباعة الموضوع | أرسل هذا الموضوع إلى صديق | الاشتراك انشر الموضوع