شبكة سيدات مصر | تحيا مصر

العودة  
اسم العضو
كلمة المرور
مركز تحميل الصور القرآن الكريم ابتسامات سيدات مصر التسجيل البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

المشاريع و دراسات الجدوى منتدى مخصص لطرح ومناقشة دراسات الجدوى وافكار المشاريع

أوانى سبتر الصحية فيديو الان فى مصر

بسم الله الرحمن الرحيم أعمل كمندوبة فى شركة سبتر المعروفة باهتمامها بالصحة والجمال

إنشاء موضوع جديد إضافة رد
كاتب الموضوع shiena_75 مشاركات 13 المشاهدات 16442  مشاهدة صفحة طباعة الموضوع | أرسل هذا الموضوع إلى صديق | الاشتراك انشر الموضوع

قديم 01-15-2010, 10:37 PM   #1
shiena_75
المواضيع:
أوانى سبتر الصحية فيديو الان فى مصر

بسم الله الرحمن الرحيم

أعمل كمندوبة فى شركة سبتر المعروفة باهتمامها بالصحة والجمال

وأن شخصيا اشتريت المنتج وجربتة بنفسى وفعلا اختراع مذهل مش كلام دعاية ولا حاجة والله انا بقول شىء جربتة وحبيتة وبنصح بية فعلا لصحتنا وصحة اولادنا
مع العلم ان اواني سبتر واخده جائزه نوبل و منظمه الصحه العالميه و الايزوا و عليها ختم بكده و ليها قاعده ماسكه فيها مما بتنفصلش ابدا القاعده ديه بتختزن الحراره يعني ممكن توطي النار علي الأنيه و 4 دقائق و بعد كده تطفي النار و هي تكمل سوا الطبخه
مع العلم ان الرز بالشعريه بيتعمل من غير سمنه و الله بيطلع تحفه
هاتقوله ازاي كده لان الانيه دي بتحمر الشعريه من غير سمن و الله بتشوي اللحم من غير نقطه سمنه و لا حتي ملح و بتطلع فيها كل الي انتي عايزه لان ربنا خالق كل حاجه محتجها الانسان من مكونات زي اللحمه و الله انا مكنتش مصدقه لغايه ما شوفت بعيني و استطعمته بنفسي و بعد التجربه طبعا حاجه تانيه
و الله كل ده مش كلام ده اختراع تحفه بجد
و لو شوفته هاتصدقوني
و ليها كمان ضمان مدي الحياه

وانا صورت لكم فيديو للاوانى باستخدامى الشخصى للاوانى

علشان تشوفوا ازى بنحمر بزيت دافىء ونقدر نضع الاصابع والتقليب بامان تام والمقليات لذيذة ومقرمشة وبدون السعرات الحرارية يعنى نقدر ناكل منها فى الرجيم
التجارب مع الفراخ وكمان تحضير الوجبات اسرع و متفاديا حدوث ارتفاع بمستور الكوليسترول ايضا و كمان لون الخضار مش بيتغير بيفضل محتفظ بألوانه النضره غير الاواني الثانيه و ده الفيديو

وده فيديوا تالت

و دي منتجات تانيه ليه

vacSy الفاكسي

هو نظام الحفظ بتفريغ الهواء فهو إقتصادي فعال وصحي وعن طريقه نتجنب الطرق الخاطئة في المحافظة على الطعام والتي تسبب جفاف الطعام والعفن والفطريات التي تفسد الطعام.

ويمكن عن طريقه الإحتفاظ بالفيتامينات والمواد المغذية ويحتفظ الطعام بلونه الأصلي ولا يفقد روائحه العطرية.

يستخدم في الفريزر والفرن والميكروويف، في طرق الحفظ العادية يحفظ بدون الفاكسي حوالي 15 يوم ومع الفاكسي 60 يوماً.
ومع المشروبات بدون الفاكسي تحفظ لـ7 ايام ، ومع الفاكسي 30 يوماً.

إن طقم الفاكسي ضروري لإحتياجات الإنسان، ولا غنى عنه

لو حد عايز يشوف بنفسه
وابعتولي رساله خاصه
في عرض الشتاء اليومين دول قبل ما التخفيضات تخلص بتاعت الشتاء
و لو حد عايزيبعتلي رساله علي الخاص او الايميل و نتفق سوا و نروح فرع الشركه في شيراتون بيعرضوا المنتجات الصحيه الي تفيدكم و تفيد اولادكم
موضوع جميل جدا وصحى جدا جدا جداأوانى سبتر الصحية فيديو الان 139.gif
اوانى صحيه صحيه صحيه

اوانى سبترأوانى سبتر الصحية فيديو الان sHa_clap2.gif

سبتر هى شركه عالميه سويسريه الاصل لها 7 مصانع حول العالم واسست اول فرع لها بمصر منذ حوالى ثلاث سنوات
تتجه سبتر الى توعيه الافراد با ن استعمال االماء اثناء الطهى واستعمال الدهون يجب ان يكون مدروس
لذلك حرصت سبتر على تصميم منتج امن وصحى ذو براءه اختراع ((فكره سويسريه بتكنولوجيا ايطاليا)) للاحتفاظ بالقيمه الغذائيه للطهى بدون ماء والتحمير والشوى بدون دهون
لذلك حرصت سبتر على استخدام معدن صحى وطبى وهو ((الكروم نيكل 18/10)) وهو المعدن الذى يستخدمه الاطباء فى ادوات الجراحه والشرائح والمسامير وتقويم الاسنان

مميزاته

_ لا يتفاعل مع الطعام
_ لا يتاكسد ولا يؤكسد
_ لايتفاعل مع الاحماض ولا القلويات
_احادى الرائحه (( لاينقل نكهات الطعام))
_عالى الكثافه
_ النمو البكتيرى عليه اقل من 400 مره من اى معدن اخر

مميزات انيه سبتر

1_الطهى بدون ماء

2_التحمير بدون زيت او سمن وبدون حاجه الى الموقد (( نتيجه لاختزان الحرارى للقاعده ))

3_الشواء بدون زيت او سمن

4_القلى على البارد ( الزيت يبقى دافىء لا يقدح ابدا ) القلى عده مرات فى نفس الزيت لانه لم يتاكسد ولا يغير لونه وقلى اكثر نوع فى ان واحد (( قلى السمك مع القطايف)) لا تترسب الماده اللزجه على الاناء المستخدم للقلى من الداخل او الخارج ابدا طول العمر(( الماده السوداء المسرطنه ))

5_ طهى متعدد الطبقات على نفس عين الموقد وفى نفس الوقت

أوانى سبتر الصحية فيديو الان 1236880085.gif

6_ امكانيه استخدام الانيه الواحده فى القلى والطبخ والشوى دون اى تاثير

7_طهى جميع الفطائر والمعجنات والبيتزا والطواجن بدون حاجه للفرن وبنقطه زيت واحده

8_ عدم فوران اللبن اثناء الغليان

9_ حاصله على شهاده علاجيه وقائيه من الكوليسترول

10_ نظام صحى علاجى لاحتفاظ الطعام بالفيتامينات والاملاح والمعادن ولعلاج ضغط الدم المرتفع وارتفاع نسبه الدهون فى الدم وامراض الجسم المختلفه

11_لا تختلط النكهات الطعام المختلفه اثناء الطهى(( يمكن سلق التفاح مع البصل مع الجزر والكوسه مع البيض فى وقت واحد فى نفس الانيه بدون اى نقطه ماء وبدون اى اختلاط فى النكهات ))

بعض منتجات الشركه

أوانى سبتر الصحية فيديو الان 1236880057.jpg
أوانى سبتر الصحية فيديو الان 1236879961.jpg
أوانى سبتر الصحية فيديو الان 1236880005.jpg
أوانى سبتر الصحية فيديو الان 1236880131.gif
للتعرف على المزيد ندعوكم للحضور فى مقر الشركه في مساكن الشيراتون حيث تقام عروض الاربعاء الساعه 8 مساء مجانا للضيوف لمشاهده المنتجات والتجربه العمليه لطرق الطهى الصحيه وتذوق الطعام الصحى مع احتفاظه بشكله ولونه ووزنه وطعمه الطبيعى وبالقيمه الغذائيه المحتفظ بها
معاكم شيرين الطوخي

بجد هاتنبهروا بالمنتجات بتاعت الشركه
الموضوع الأصلي: أوانى سبتر الصحية فيديو الان فى مصر || الكاتب: shiena_75 || المصدر: سيدات مصر

أزياء، طبخ، كروشيه، برامج، ديكور، ازياء محجبات، فساتين عرايس، ،تريكو، تطريز، مطبخ، حنة، تاتو، لانجيري،ق مصان نوم

H,hkn sfjv hgwpdm td]d, hghk tn lwv *td]d,* H,hkd hghk hgs[]m sfjv

H,hkn sfjv hgwpdm td]d, hghk tn lwv *td]d,* H,hkd hgs[]m

التوقيعلا يوجد توقيع لهذا العضو
shiena_75 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-16-2010, 12:22 AM   #2
حبيبة ابراهيم
المواضيع:
افتراضي رد: أوانى سبتر الصحية *فيديو* الان فى مصر

مرسي ياقمر على الموضوع الجميل دا

انا نقلت الموضوع للقسم المناسب ليه
حبيبة ابراهيم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-16-2010, 09:08 AM   #3
ندى الياسمين
المواضيع:

لا بجد منتجاتكم تجننننننننننننن
مافيش مندوبين ليكم في الامارات الله يكرمك
لو تعرفي حد ياريت تبعتيلي عالخاص
وبجد ما شاء الله منتجات صحية ورائعة
ندى الياسمين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-17-2010, 04:16 PM   #4
shiena_75
المواضيع:

شكرا علي ردودكم الجميله بس منتجاتنا موجوده بس في مصر و لو ليكي حد في مصر يجبهالك انا تحت امرك اديلوه رقم موبيلي و انا هاقوم بالازم و بجد منتجات صحيه 100 ال 100 لي ولادك و ليكي و زوجك
مصنوعه من معدن طبي أمن بجد تحفه انا مجربها بيوفر الجهد و الوقت و الغاز او الكهرباء الي بنستخدمها في طهي الطعام بجد جميل جداا و كمان ضمان مدي الحياة
و كمان الاواني الي بتستعمليها ممكن تستعمليها في اكتر من حاجه
و كمان في صيانه كل مده بس الانيه مش محتاجه لي صيانه
و تنظيفه سهل جدا بتحطي بعد ما تطلعي الاكل من الانيه بتحطي حبه ماء و شويه خل صغيرين و بترجيهم فيها و تسبيه تخليلك الانيه كائنك لسه جايبها حالا من الشركه
انا مستنيه ردك بجد فرصه لان في عروض اليومين دول و تخفيضات كبيره و كمان هدايا طقم معالق مطليه بالدهب و صواني لي الازانيه و حجات و الله تحفه فرصه لي الي بجد عايز يشتري
قديم 01-17-2010, 06:19 PM   #5
robens
ليدي فوق الممتازه
المواضيع:

موفقه ياجميل
robens غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-22-2010, 01:36 PM   #6
shiena_75
المواضيع:

يا جماعه في عرض تخفيضات هائله هايخلص يوم الاحد الي عايز يكلمني علي الخاص و نتقابل في فرع الشركه و يتفرج علي العرض الي بيخاليك تاكل اكل صحي ليكي و لي ولادك و لي جوزك
الي عايز يشوف العرض ده يكلمني و يبعتلي رساله خاصه
علي فكره العرض الي بيقدموه في الشركه مجاااااااااااااااااااااااااااااانااااااااااااااااا اا بجد اتفرج و قرر مش هاتندم بجد
و كمان في هدايا اليومين دول الحق الهدايا التحفه بجد هاتسفيدي حتي تعرفي تتعلمي ازاي تقي اولادك من الامراض من استخدامكم الالمنيوم في طهي الطعام
و اضرار الالمنيوم و التيفال ده حتي البيراكس ليه اضرار
بجد هتلاقوا ناس محترمه راقيه تتكلم معاكم من خلال دراسه و علم مش كلام فاضي
قديم 01-27-2010, 09:45 AM   #7
بنت الشرقية
ليدي شطوره
المواضيع:

تسلم ايدك ياقمرايه على المنتج الرائع وعلى كده ده طقم ولا برحتى ممكن قطعة وسعرها كاااام ولكى جزيل الشكر
بنت الشرقية غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-27-2010, 03:18 PM   #8
وزة الجزار
ليدي لهلوبة
المواضيع:

ربنا يقويكى ياقمر
وزة الجزار غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-05-2010, 09:05 PM   #9
مصر هى أمى
ليدي فوق الممتازه
المواضيع:
افتراضي مصر ، سيدات مصر ، طبخ ، ازياء ، المطبخ ، فساتين أفراح ، قمصان نوم ، تحميل افلام ، اخبار،عالم حواء ، فتكات ، الفراشة ، سيدات الامارات

تسلمي الأيادي على مجهودك الرائع
مصر هى أمى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-25-2010, 07:14 PM   #10
jojo
المواضيع:

بجد يا شيرين صديقتى من سبتر وكلمتنى عن المنتج وكمان وانا عندها فى بيتها عملت بطاطس وكان الزيت دافىء لحد ما البطاطس اتحمرت وعملت لحمة ضانى ومفيش نصف ساعة والاكل كان جاهز وانا حجزت الحلة اللة شبه الطاسة علشان تنفع فى كذا حاجة ودفعت المقدمة والباقى على خمس شهور بس نفسى اخلص علشان استلمها بس هو فعلا ممكن اشوى فيها واقلى ولا لازم الشواية والووك للتحمير وشكرا.:17-13:
jojo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إنشاء موضوع جديد إضافة رد
كاتب الموضوع shiena_75 مشاركات 13 المشاهدات 16442  مشاهدة صفحة طباعة الموضوع | أرسل هذا الموضوع إلى صديق | الاشتراك انشر الموضوع